.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نيازي به واردات برنج نیست

عضو هيات مديره انجمن برنج كشور، سطح زيركشت برنج در سال جاري را با اندكي تفاوت نسبت به سال گذشته حدود 238 هزار هكتار ذكر كرد و گفت: با توجه به مساعد بودن شرايط اقليمي پيش‌بيني مي‌كنيم امسال...

غلامعلي قرباني در گفت‌وگو با ايسنا تاكيد كرد: براي رسيدن به خود كفايي در توليد برنج طي چهار تا پنج سال آينده به اهرم‌هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي نيازمنديم.

وي با تاكيد بر ضرورت تسطيح زمين‌هاي زراعي به عنوان يكي از راه‌هاي رسيدن به خود كفايي در برنج ادامه داد: اگر در مورد تجهيز شاليزارها تا كنون كاري انجام شده بايد براي رسيدن به خود كفايي برنج در سريعترين زمان، اين كارها مضاعف شود ضمن اينكه كوچك شدن زمين‌هاي زراعي برنج به دليل بحث ارث مانع ديگري در راه رسيدن به خود كفايي برنج محسوب مي‌شود كه در اين زمينه نيز نيازمند قانون مجلس هستيم.

قرباني با اشاره به اينكه كشاورزان نيز بايد با همكاري‌ دولت براي قابل رقابت كردن محصول برنج كشورمان با برنج‌هاي ارزان قيمت وارداتي تلاش كنند، ادامه داد: چنانچه ذائقه مردم به برنج‌هاي وارداتي عادت كند، تغيير اين ذائقه كار بسيار دشواري است ضمن اينكه برنج ايراني يكي از سالمترين برنج‌هاي دنياست كه بايد روي عادت دادن ذائقه مردم به مصرف برنج‌هاي ايراني كار گسترده‌اي انجام شود.

عضو انجمن برنج كشور تاكيد كرد: اگر مقداري در واردات برنج به كشور مراعات شده و اين واردات در حد نياز كشور انجام شود به طور حتم مردم كشورمان از توليد داخلي استقبال مي‌كنند ضمن اينكه سلامت آنها نيز تضمين مي‌شود.

به گفته قرباني براي نگهداري برنج‌هاي وارداتي كه مدت بسياري داخل انبار مي مانند انواع سموم استفاده مي‌شود ضمن اينكه در اين مدت انواع بوها را نيز به خود گرفته و به همين دليل سلامت مردم را به خطر مي‌اندازند.

عضو انجمن برنج كشور با درخواست از مسئولين براي تجديد نظر در واردات برنج‌، گفت: چنانچه از كشاورزان داخلي حمايت شود به طور حتم حداكثر تا چهار سال آينده توليد بسيار مطلوبي خواهيم داشت و مردم نيز از اين توليد استقبال شايسته‌اي مي‌كنند.

قرباني از ايجاد يك كانون برنج در مركز تحقيقات برنج خبرداد و در ادامه ضمن اينكه مصرف سرانه برنج را در كشور 36 كيلوگرم دانست، افزود: ما اعتقاد داريم نياز كشور به واردات برنج 350 تا 400 هزار تن است كه البته با توجه به واردات بي رويه‌اي كه سال‌هاي گذشته در مورد برنج صورت گرفته از نظر ما امسال به هيچ وجه نيازي به واردات برنج نيست چرا كه هنوز از واردات سال‌هاي قبل در انبارها موجود است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 ارديبهشت 1389
چون به اندازه چند سال وارد شده ..........

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.782 seconds.